måndag 23 januari 2012

terapi.

Idag har jag ätit årets första (halva), men definitivt inte sista, fastlagsbulle.

Å redan när jag skriver den första raden känns det som att det är helt totalt meningslöst att jag skrev det. Mitt bloggande har nått ett botten känns det som. Jag varken känner att det ger mig eller läsare annat än att jag nu för gotta mig i självömkan över att bloggandet gått åt skogen.

Däremot vill jag testa en idé på er.

Vad skulle ni säga om man skulle kombinera psykoterapi med ett café, typ att man får komma till ett café, beställa en kaffe och en bakelse i kombination med tio minuters snabbterapi eller samtalsstöd med en utbildad psykolog?

Ok. Det lät bättre i mitt huvud än det kanske var.

Men vad skulle ni säga om man skulle kombinera psykoterapi med en ordinering på , god mat, massage, avslappning, löpning och en veckas träningsläger enligt eget tycke? Ok. Kanske det inte råder bot på schizofreni eller djupa depressioner.

Däremot tror jag det skulle göra mig gott. Någon som vill dra till södern för en veckas solterapi??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar