söndag 12 februari 2012

you now I am happy when I am happy.

Jag har en härlig helg bakom mig. Det enda negativa har varit att min älskling blivit förkyld igen, men sånt kan man ju inget åt. Jag börjar inse att jag har en fantastisk vår och sommar framför, när temperaturen redan nu visat på noll. Allt känns väldigt positivt nu, väldigt ljust, väldigt hoppfullt.

Jag har haft mina negativa perioder, fastän jag inte alltid sagt det högt. Under kursen om burn-out problematik lärde jag mig dock att hjärnan inte förstår negationer, dvs. att t.ex. säga "Jag vill inte deppa över en så här liten grej." Av det förstår hjärnan endast "Jag vill deppa över en så här liten grej." And plötsligt märker man att man deppar över småsaker och är dessutom irriterad på sig själv för att man gör det, vilket ger en känslan att man inte ens kan kontrollera sitt humör, alltså e man nog en svag människa.

Nu tänker jag istället fokusera på det positiva. Säga till mig själv:"Jag vill lyckas, det kanske inte blir helt perfekt, men det är ok."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar