lördag 11 februari 2012

burn-out.

Jag går på öppna unis kurs om burn-out problematik. Det är en bra kurs, givande för alla i dagens samhälle tror jag. Alla påverkas vi ju av det sympatiska och parasympatiska nervsystetemet, som föreläsaren skulle säga.

För tillfället känner jag mig inte alls stressad, kandin ska inlämnas för gott om mindre än en vecka men i slutändan blir jag mycket mer stressad när jag inte har något alls att göra. Jag trivs med att ha många saker att tänka på när det gäller studier, det håller mig alert och lycklig och jag uppskattar min fritid mycket mer. Som att ha bastu kväll med vänner och toppa det med frukt och chokladfondue.

På tisdag är det arbetsintervju som gäller. Jag förbereder mig mentalt för att ta fram mina mer inspirerande sidor, så att andra ska se det också. Det tror jag är vad arbetet kräver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar