söndag 4 mars 2012

busy.

Har haft en toppenhelg. Speciellt fredagen, med reunion med tjejerna som kom in till psyckan 09. Det blev lite nostalgiskt, att tänka tillbaka till när man började på psyckan. Så mycket som man har lärt sig, så mycket som har förändrats. Till det bättre, vill jag tro. Känner mig tacksam över att få studera med så fina mänskor.

Efter bästa förmåga har jag valt bort allt med ens minsta mängd socker de två första veckorna under fastan. De går sådär. Jag hade ett svagt tillfälle när jag fick gratis glass på rax. Annars har jag klarat mig! Och sockerberoendet har lämnat mig helt, däremot har jag fortfarande glassberoende. Testade dock ett glassrecept utan socker och jag tyckte det var jättegott! Innehåller bara banan, äggulor, grädde och kanel. Testa!

Speciellt stort är glassbehovet när det är supersoligt i åbo, vilket det har varit de senaste tre dagarna. Människorna förändras när det blir soligt. De ser helt enkelt lyckligare ut.
Det här är egentligen den bästa tiden på året. Snön smälter och allt blir bara varmare och ljusare. Å plötsligt har ännu ett skolår gått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar