torsdag 22 mars 2012

cykla.

Jag tar en paus från Singers utilitaristiska försök att omvända mig till vegetarian och skriver om något trevligare i stället. Som att cykla. Viktor har fixat min cykel i skick med mycket möda med tanke på att det kanske bara var lite luft i bakre hjulet. Men det måste ha varit mycket kärlek i hans arbete för nu rullar den bättre än någonsin!

Det är den bästa av vårtecknen att cykla på nyligen framkommen asfalt, glida mellan bilarna, splascha i vattenpölarna, låta håret blåsa av farten. Insikten om att det är tyngre än det borde vara gör att jag blir allt mer motiverad att komma i sommarform igen. Allt detta sittande och utilitaristiska principerna gör mig inget gott. Kanske tar jag ändå det vegetarianska alternativet till lunch, nu när jag kan cykla till vegestället.

Älskar våren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar