tisdag 20 mars 2012

enjoying life

Hade en diskussion över facebook med en av mina tidigare indiska värdfamiljer. Pappan i familjen berättade i långa haranger om hans och hans två söners utbildning och arbetsliv. Om sin fru skrev han såhär:"Min fru njuter av livet."

Kanske inte ni tänker så, men jag tyckte iaf det var lite lustigt, samtidigt som det säkert berättar mer om deras kultur än om förhållandet i deras familj. Mamman sköter nämligen om hushållet där. Varje dag jag var där gjorde hon mat, städade huset (om än tillsammans med en anställd) och skötte om andra angelägenheter. Ändå sågs hon som njutaren i familjen. Pappan i familjen var dock en väldigt mysig familjefar. Han gjorde milkshakes åt mig varje kväll.

Ibland saknar jag till Indien och dess intressanta normer och kaos. Speciellt saknar jag dit när det är kallt. Men tydligen är det inte det längre, för idag såg jag en med shorts på gatan! Han ville nog bli brun om bena...

Nu ska jag som kvinna gå och njuta av livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar