måndag 2 april 2012

snart, men inte riktigt ännu.

Å så kom takatalvi trots allt. En kort, förhoppningsvis. Stick i väg, jag orkar inte med kyla.

Jag vill ha sommar. Såg nyss filmen "Underbara, Älskade" som utspelade sig sommartid. Jag undrar vad det är med sommar som skiljer sig från de andra årstiderna. Det är inte bara värmen eller ledigheten. Det är en hoppfullhet och en frihetskänsla. Både före, under och efter. Goda insikter kommer under sommaren, enligt mig är det tiden då man växer mest. Kanske är det också det att man under den resten av året bara väntar till något, medan man under sommaren bara kan leva i nuet.

Snart är det påsk. Det betyder att det börjar närma sig sommar. Om jag minns rätt så är det perioden efter påsk framtill sommar som är den skönaste tiden i åbo. Vår balkong har kvällssol. Snart blir det bättre. Snart, men inte riktigt ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar