måndag 21 maj 2012

hatt och miljömedvetenhet

Som ni kanske känner till har jag gått en kurs i Miljö och Etik i vår. Resultatet av kursen var att jag ville bli vegetarian men tyckte kött var för gott, varför jag nu mest äter vegetariskt å så lite rött kött som möjligt. Men en god stek ibland så slår ju inget...ja, kanske jag inte blev så förändrad i alla fall.


Hur som helst har jag gjort "årets miljögärning" i år genom att köpa en COSTO-hatt/basker/mössa vad man nu ska kalla den. Enligt hemsidan www.costo.fi, kombinerar företaget ekologiskt tänkande och kvalitet, även om det nu är massproducerat. Deras slogan är ändå "supporting the planet". För mig var det dock mest en stilmässig och ekonomisk gärning, eftersom jag velat ha den länge och i läder, men inte hittat den rätta och inte till rätt pris. Men ibland slår den rätt, å den lilla toffsen kan man ta bort eller byta ut mot en som man gjort i dagis t.ex.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar