måndag 21 maj 2012

30 grader + +

På vår balkong visar termometern 30 grader. Vi har kvällsol, så de förklarar naturligtvis lite, men hursomhelst har det varit en ovanligt varm majdag idag i Åbo. Jag har promenixat i åbo, lekt lite turist, ätit en jordgubbscheesecake å nu har jag redan nog av solen och sitter inne å känner mig trött. Tack vare solljuset har jag inte lyckats trots sena sovtider vakna senare än kl 7, men värre åkommor kan man väl ha.

På onsdag är då planen att bege mig hemhem. Har jag redan sagt hur snabbt året gått?Våren speciellt. Jag önskar man fick slutvitsord som förr så man kunde känna sig nöjd över året. Men jag når endast relativ nöjdhet. Studiepoängen fick åtminstone sin boost i år trots att det känt som jag haft ett års semester med lite stressfulla toppar. Om det fortsätter såhär kan jag bra vara psykolog redan 2014. Konstig tanke. Jag som nyss börjat.

I helg blir det 30-års fest och på måndag tisdag ska jag på ensam jobbresa till kokkola. Om jag bara hittar den rätta bussen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar