fredag 18 maj 2012

veckans filmer.

Eftersom jag är ledig så har jag haft plenty of time för att titta på lite film. Den senaste veckan har jag sett följande: 

An angel at my table. Mycket speciell, slutar lite konstigt. En tuff uppväxt, ett missförstått barn och en massa orättvisa. Helt klart sevärd och fantastiskt filmad. 4/5


Jag hoppades så mycket på den här filmen. Visst, jag fick snygga skådisar, Scarlettan i rött hår, men hallå, en actionfilm i 3D som räcker i 2,5h blir helt enkelt lite för mycket. Plus för de färgglada karaktärerna och humorglimtar 3/5


Monas Värld. Humor, Mads Mikkelsen och en gnutta vardagsromantik. Å så ett bankrån och en misslyckad porrfilmsstjärna. Vad mer behövs? +++4/5

Vad gick fel här? Jo, förutsägbarheten, blandningen av action och romantik som totalt inte blir trovärdigt eller speciellt roligt. Men ganska snygg e di ju no. Passar för "slöskådas" 2/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar