tisdag 29 maj 2012

sommarlov, sådär på riktigt

Förstår inte riktigt själv men från ock med idag började mitt riktigt riktiga sommarlov, i takt med att jag blev klar med de två antidrogdagarna i karleby. Det är så skönt när man börjar känna sig bekväm i sin roll som "tanten som berättar om drogerna". Kommentaren som fick mig att förstå detta var när en kille sa:" Du pratar så sakligt. De flesta sku fnissa om de pratar om såndär saker". Saken gällde sex och tydligen har kurserna i sexologi då lett till resultat ifall jag kan prata sakligt om sex utan att börja fnissa. För om vuxna skäms så fort de börjar prata sånt så hur påverkar nu inte också ungdomars förmåga att prata om det? Och genom att jag gör en åtskillnad mellan mig och ungdomar ger jag mig rätt många tantpoäng.

Hur som helst: nu börjar sommarlovet! :)) Vad gör man i 2 helt händelselösa veckor nu då? Hoppas helt enkelt på sol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar