söndag 3 juni 2012

ledighet.

Ledighet, ljuva ledighet. Även om jag tyckt att livet sedan jag börjat studera mest känt som ledighet så finns det något så fantastiskt med att inte behöva använda hjärnkapaciteten till saker man "bör" göra. Samtidigt tycker jag det är ett tecken på att jag har ett väldigt bra liv just nu när studierna känns som ledighet. Jag får ju ändå gjort saker. Men de känns inte som tvång på något sätt, även om de ska göras. Det är verkligen en lyx.

Träningen inför halvmarathon går riktigt bra det också. Det är det ända jag kräver att jag ska orka med. Inte för att jag måste, utan för att jag vill. . . 

(Nu märker ni kanske att jag inte lägger mycket hjärnkapacitet på att skriva blogg heller. Men så ska det vara, när man är ledig.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar