måndag 4 juni 2012

åka.

"Tänk dig att du sitter i en bil som kör i en jämn hastighet. På din vänstra sida finns en brandbil. Bakom dig finns en ambulans, som kör i samma hastighet som dig. Framför dig hoppar en gris. Vad ska du göra?"

Svar: Stig av karusellen och låt barnen åka!

Idag har jag åkt karusell. I dom där med grisar, brandbilar och åsnor. Jag satt i båten. Före ni tänker att något har gått riktigt snett kan jag sätta in en liten detalj: med mig satt min 1-åriga systerson. Han gallskrek. Vi fick sluta efter en minut. Det var inte så roligt. Kaffekopparna däremot, det var min favorit, förr i alla fall.

I helg planerar vi dra till Särkänniemi, åka riktiga karuseller. Såna som man börjar må riktigt dåligt av. Det ser jag framemot. Enda problemet är det ekonomiska, men jag har hopp. Det brukar ju ordna sig. Det gjorde det för Josef också, brukar pappa säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar