onsdag 26 september 2012

om att skriva blogg

Det är omöjligt att skriva en bra blogg när man har för mycket känslor vid ytan, liksom det är omöjligt att skriva en när man inte kommer i kontakt med känslorna. Man förlorar känslan att beröra, alternativt kan inte samla tankarna så de följer någon sorts logik som gör det förståeligt för läsaren.

Det här bygger förstås på vad man tycker en bra blogg är. Jag utgår här i från vad jag känner att jag gjort när jag tycker att jag skrivit en bra blogg; jag har gjort mig förstådd och jag har berört, på något plan.

Därför tycker jag att mina "vad jag har gjort idag-bloggar" inte är så bra bloggar. De är bara där för att de flesta läsare vill ha något att läsa och för att jag ibland vill skriva något helt vardagligt. Det flesta dagar är med andra ord inte så berörande, utan rätt så neutrala.

Men å andra sidan är inte livet så svartvitt. En bra blogg kan också vara vardagligt humoristisk, lättsamt allvarlig. 

Därför får ni vad ni får. Ursäkta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar