tisdag 2 oktober 2012

en vanlig tisdag, lunchtid

Jag kokar spenatsoppa i min lilla tvåa i åbo och ser en spritt språngande naken man på balkongen mittemot, iklädd endast rånarluva. Han sträcker på sig så alla ska se hela härligheten, smiter sedan in. Nedanför mig spelar något som låter som ett finskt wannabe hårdrocksband falskt "lumi teki enkelin eteiseen!. Lite senare inser jag att orsaken till att de hörs så bra är för att de är åtminstone delvis på balkongen också och ropar ut över Åbo om hur härligt det är att få spela för åbo och tackar "publiken." Festen fortsätter lika högljutt till klockan två, precis lagom till att jag inte längre har tid att sitta hemma å plugga.

Ja, å med hjälp av lite reklam om detta på fb får jag veta att "den nakne rånaren" gillar att lyssna på hitlers tal så grannarna kan höra det.

Ibland förstår man synnerligen bra varför vissa dissar hyrlägenheter och köper egnahemshus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar