söndag 14 oktober 2012

sköna söndag

Efter 3 dagar med totalt 14 h idrottspsykologi vid sidan om tentläsande, seminarieplanering och arbete kan jag inte annat än känna tacksamhet över att söndagen är en vilodag. Även om den mest gick i tenträsket fanns det ändå tid att ta kaffe paus, röra på sig lite, träffa några bekanta ansikten, laga mat. Allt sånt som man i inte så stressfyllda tider tycker är vardagsmat.

Jag är en ganska organiserad person. Jag tycker om att planera min dag, göra listor, organisera papper, skriva minneslappar mm. De ger den där tryggheten i att jag får gjort det jag vill, att mitt liv inrymmer det jag bör och det som är bra för mig. Ibland blir det tyvärr för många måsten på listan och jag överestimerar min kapacitet och effektivitet, vilket i sin tur leder till att jag inte får min heliga heidi-tid. I andra fall dyker det upp saker som jag inte räknat med och hela planen för dagen blir ändrad. Ofta leder det till att jag tar av min egen tid och jag får räkna med att min egna tid blir 3 h kortare. Vilket om man är som jag och behöver 8-10h sömn inte får så mycket egen tid.

Ny vecka. Kommande vecka ska jag ge mig mer tid. Ikväll ska jag spela betapet. För det är jag värd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar