torsdag 11 oktober 2012

tentstress.

Fy vad jag hatar att läsa till tenter. Förstå mig inte fel, jag tycker mycket om att läsa psykologi och det mesta jag läser är riktigt intressant, men det är det där tent-ordet som förstör allt för mig. Även om jag bojkottar freudianska teorier om barndomstrauma har nog ett barn- och ungdomstrauma gällande tenter fått mig att känna så otroligt stark ångest för just tenter som närmar sig. Det går bra om det är en månad till en tent, men när tenten är inom en-två veckor så  börjar jag reagera med både psykiska som fysiska symtom; illamående, yrsel, dåligt matlust/förhöjd matlust, huvudvärk, irritabilitet, sömnsvårighet, dålig koncentration för att bara nämna några.

Om jag i framtiden tillfrågas i arbetsintervjun hur bra jag hanterar stress tänker jag svara dåligt. Även om min stress främst gäller tenter.

Jag önskar jag kunde ändra min inställning till tenter, prestationer, stress. Men baah.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar