onsdag 21 november 2012

allt på samma gång.

Jag kom hem från gruppterapin nyss, åt en apelsin, kollade mailen och nu skulle jag helst vilja gå å sova. Gruppterapin tar energi, även om den ger mycket. Varje aha-upplevelse tar lite ont. Att inse att man kanske måste förändra sig eller sitt sätt att se på saker. För visst gör det ont när knoppar brister....Det ska bli skönt när den är över om 3 veckor, även om jag skulle kunna tänka mig att fortsätta. Skulle kunna gå i individualterapi också för den delen, men det kostar så mycket.. 

Istället för att följa min önskan av att sova ska jag läsa slut boken i klinisk barnpsykologi. Som tur är den fruktansvärt intressant. En dag vill jag hålla på med barnklinisk behandling. Men inte bara den typen av behandling. Det är så mycket jag vill. På samma gång helst, fast inte i praktiken. Jag skulle ju också vilja bli bagare. Och inte tänka på jobbiga saker och på jobbiga världen. Bara knåda deg, forma munkar och baka pepparkakor. Kanske öppna ett café där jag erbjuder terapi, bullar och kaffe. Men inte än. Först ska jag bli psykolog. Och för att bli det måste jag återgå till läsandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar