fredag 16 november 2012

fredagsmys

Jag tycker egentligen inte om ordet fredagsmys, varför skulle mysande behöva vara extra mysigt på fredagar? Tror det beror på en studerandes känsla av att det inte finns skillnader mellan vardag och helg (så känns det för mig i af). Trots detta tycker jag om att äta från min skål där det står fredagsmys på på fredagar.

Å nu känns det riktigt mysigt faktist. Jag sitter å skriver blogg och dricker ett halvt glas en vecka gammalt rödvin. i kroppen känns flera dagars sittande, en bieffekt av effektivt pluggande, spända muskler trots spinning och magträning.

En annan mysfaktor är att jag två latte och en bok hoppade ner genom min postlucka idag. Jag har bra vänner.

Nu fredagsmysa vidare med en stycken kenolapp, lite tv-serier å skavlan. Mysigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar