tisdag 1 januari 2013

året var 2012

Blev inspirerad av Beths sammanfattning av året 2012 så jag ska försöka mig på att göra något liknande även om jag fotat mindre än nånsin i år.

JANUARI

- Opponerade min kandidatuppsats.
- Röstade i presidentvalet på "fel" man
- Såg Les miseralbles på Åbo svenska teater

Ställde följande nyårslöften, varav X lyckades: 

Kandin får gärna bli godkänd [X]
-mitt hemliga 2012 mål får gärna uppfyllas [ ]
-jag vill utmana mig själv mer [X], men de var ju sen inte så konkret.

FEBRUARI
- fick två jobb
- prövade en detox-kur, kunde testa en sån i år igen
-  lämnade in min kandidatupspsat. 
- fick vackra röda rosor till alla hjärtans dag av min älskling och blev bjuden på middag



MARS
-testade en sockerfri månad
-ritade söta djur
- reste runt i Finland och berättade om rusmedel åt barn och unga


APRIL

- jobb jobb och studier
- Naisday och kurs i silversmide
- testade poledancing


MAJ
-firade vappen med 1:a maj picknick på vårdberget
 - köpte en dolce gusto
- var på arbetsresa till Utsjoki och Norge
- började det s.k. seriösa springandet



JUNI
- var till särkänniemi med mögglers o co
-var på mitt första tupperware party
- grillade och jobbade på demenshem



JULI
-Jakobhalvmarathon 
- 1 år med Viktor


- fick en liten systerdotter

AUGUSTI
- var på 2 finfina bröllop 

- var i Åbo och undersökte hur det är att leva fattigt
- var en helg i Tallinn med Ronja och Amanda


SEPTEMBER
- fjärde årets studier tog vid, fortsatte jobbandet vid raide
- 5 dagar i vackra Edinburgh med Viktor
 - blev fadder till en söt liten tjej
- började gå i gruppterapi 

OKTOBER
- plugg plugg plugg i idrottpsykologi, KBT, klinisk barnpsykologi, gruppterapi
- vänjer mig vid att bo själv
- fick besök av Beth i Åbo

NOVEMBER
- gick en kurs i fototerapi samt i förebyggande missbruksarbete
-bakade pepparkakor
- fick en till härlig liten systerdotter

- var på psycka studsars julfest

DECEMBER
- tentläsning
- var på kryssning med jobbet
- fyllde 23

SAMMANFATTNING
- vardag möter fest
- fest möter vardag
- mycket plugg och träning
samt hälsa och kärlek
- har fått resa och njuta av livet
- har utmanat mig själv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar