fredag 4 januari 2013

början

Det nya året har börjat bra. Jag har tagit det extremt lugnt när jag inte jobbat, läst slut jullovsboken (Torey Haydens "Vackra barn") och sett filmer, spelat betapet. Jag har sett filmer i psykologianda ("Helen"), plundrat pepparkakshus (men inte ätit godiset), planerat vårens arbete under sentimmarna, sett på dokusåpor om mänskor som försöker ändra sin livsstil, syn på sig själv och kroppsform. Jag har gått flera kilometer på löpbandet, druckit kaffe på fredrika, nemo, mcdonalds och rosso med vänner och konstaterat att jakobstad behöver flera caféer. Bra caféer. Jag har ätit fammos mat, mammas mat, andra mammors mat, matmatmat. Jag har ätit fem portioner frukt och grönt per dag för att följa mitt löfte. 2013 ska bli ett hälsosamt år; psykiskt, fysiskt, socialt. 

Jag har stora planer för 2013. Jag vill skriva min gradu, eller åtminstone påbörja den. Det känns ganska stort, med tanke på att jag inte ens har hunnit välja ett ämne, bara nudda vissa. Jag vill göra mitt bästa, utan att ställa för höga krav på mig själv. Jag vill skilja på arbete och fritid. 

Jag ser framemot en vår med intressanta, psykodynamiska kurser. Att få mäta någons intelligens. Att få bjuda te i min tekanna jag fått till julklapp. Att få göra lagom hälsosam glass i min glassmaskin. Att få igen bo tillsammans med någon. Att få se på tv-serier i mysiga lilla lägenheten. Att få träna järnet på gymmet. Att få dansa med tjejerna. Jag ser framemot 2013.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar