onsdag 9 januari 2013

Livet här i åbo 2013

Jaa, så var man tillbaka. Jag har försökt klara mig utan att ha datorn på så länge jag har varit här, men nu plötsligt behövde jag den för att ta reda på hur man tar bort mögellukt ur frys. Tack google. Jag har nämligen gått och stängt av frysen i 3 veckor så alla mina grönsaker och 10 bakelser i frysen har mögglat och det luktar värre än det mesta. Det värsta är ju att det hindrar mig från att göra egenhändigt gjort glass. Men nu är det en andra avfrostning av frysen på gång som jag sedan ska torka av med ättiksprit, möjlig citronsaft och slutligen med lite YES. Husmor på riktigt är nog vad man är...

På studiefronten printas papper till tenter och läses det. Fast det känns helt ok ännu. Tror jag bara skulle behöva en D-vitamin kur så jag skulle bli lite piggare. Kaffe funkar ganska bra också. 

På jobbfronten blir det åtminstone Lojo, Esbo, Åbo, Åland och Jakobstad i vår. Måste börja repetera lite vad man kan om droger...

Nu sitter  jag och väntar på att "Jutta ja puolen vuoden superdietti" ska börja på Liv. Det är så roligt att se när folk lyckas bara de arbetar hårt. Å så väntar jag tills J och V kommer till Åbo så jag får lite sällskap :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar