lördag 16 februari 2013

lördagstågbergochdalbana


Jag brukar ju gilla lördagar. Men att ha föreläsningar (hur intressanta de än må vara, filmpsykologi i detta fall) 9-16 och sen springa till tåget för att sitta på tåget resten av kvällen är inte optimalt. Plus att jag halvsprang till stationen i mina no-running-just-light-walking höstskor med en rinka, en datorväska och en plastkasse på en tid som inte borde vara möjlig för att hinna till tre-tåget bara för att väl framme få beskedet att det är sportlov och därför är tåget fullt och jag får vänta en timme på nästa tåg. Bah.

Så jag tar ett bord vid cup-and-pint, beställer en caffe mocca med extra mycket grädde och läser resetidningar. Å en onödig timme far dit men jag tänker att bäst att göra som det står på caféets  fönster och ”forget hurry worries”.

Nå väl, nu när jag äntligen sitter på tåget känns det helt ok. Men så hör jag nu medan jag skriver detta att tågets bromsar fått fel. Jag som varit så nöjd med VR i år, dit for det då. Nå nu klarna de, konduktören hade bara slått av bromsvätskan i brådskan. Vi är på väg.
Det blir systerdotter Nellis barnvälsignelse imorgon i Jakobstad, dit jag nu alltså är på väg. Längtar mest efter att se henne, hennes bror och kusiner. Men om har tid att träffas mellan söndag och tisdag får ni ta kontakt. Nu ska jag se på tv-serier och kanske sova lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar