onsdag 20 februari 2013

nöje och missnöje

Har återvänt till bästa åbo. Att ta sig tillbaka till Åbo var dock inte det lättaste när VR var 1h och 45 minuter för sent i Åbo, alltså var man framme kl 01.00 på natten istället för 23. Tycker nog VR skulle ha kunnat försena sig en kvart till så man skulle få hälften av tågresan betalad istället för ynka 25 %. Nåjaa, man ska inte klaga när de säkert gör sitt bästa...

Att börja ta tag i skoluppgifter efter nästan 1,5veckas ledighet har inte varit det lättaste. I dag fick jag med nöd och näppe sitta 3 h med uppgifterna. Av någon orsak behöver jag en viss stressnivå för att få alls något gjort. Imorgon har vi vår sista handledning och så var de inget mer i studieväg denna vecka, förutom då lite hemmastudier. Men när man inte behöver studera hårt kan man träna hårt i alla fall, vilket jag försöker så gott jag kan.

Det känns som det är mycket mer vår i åbo än i jeppis. Hemska saker, asfalten syns ju här tillomed. I morgon ska jag ta en riktig långlänk. Har hittat ett roligt löpningsprogram, som känns lagom lätt för mig som komplement till min s.k. styrketräning. Om man sku se något fysiskt synligt resultat nångång skulle det ju vara lite roligt förstås, annars så nöjer jag mig ganska långt med den superba feelisen träningen ger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar