onsdag 27 mars 2013

3 recept jag ska testa (och lyckas med) förrän jag dör

1. Egenhändigt gjord pasta

Jag äter otroligt sällan pasta. Skulle jag äta det skulle jag göra den själv. T.ex.C. Johns fantastiska gnocchis


I annat fall skulle jag köpa en pastarullare och testa något annat, t.ex. ravioli.

2. Friterad glass



Du behöver en fritös och lite tur, men jag tror inget är omöjligt. För ett sagolikt recept, kolla: http://zoomyummy.com/2011/08/03/fried-ice-cream/

3. Choklad lavakaka


Jag testade Chef Johns recept, vilket är helt fantastiskt, men jag hade inte riktigt rätt formar, varför de inte lyckades. Jag ska göra de på nytt  och ha de i ugn i exakt 11 minuter!

Så ifall jag ligger på min dödsbädd och inte har testat dessa, hoppas jag någon annan tillreder dem för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar