söndag 31 mars 2013

host host

Jaha, det här blev ju inte riktigt som jag tänkt. Min tillfälliga vitaminbrist i bristen på näringsrik mat (eller en blandning av bacilusker, kallt väder och för lite kläder) har nu fått mig förkyld. Tills vidare. Jag trodde jag skulle slippa men ack nej. Jag trodde jag skulle slippa. Fast vem vet, tidigare har förkylningarna varit väldigt snabbt övergående. Förutom att nu har jag hört att det senaste viruset, det som en jag av ett sammanträffande träffade på igår hos en bekant, är av den otrevligaste sorten: lång, intensiv och innefattande både feber och magsjuka. Hoppas inte den blev överräckt igår.

I övrigt har jag haft en trevlig helg. Mycket gamla vänner, fina syskonbarns kalas och sällskap, släktingar och umgänge, god mat. Påskhäxor, påskgodis, påskpynt.

Ja å glad påsk till er alla!

Rätt så träffande bild hur finländare och folk i allmänhet ser på påsk idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar