torsdag 7 mars 2013

LiDL

Jag har totalt fastnat för LIDL. Jag handlar endast i andra butiker om det är något riktigt specifikt jag vill ha, för handlar man vid LIDL så spar man! Jag har räknat ut att jag sparar ca 15euro i veckan genom att handla vid Lidl! Vilket är ganska mycket pengar redan i sig, så tänk va det blir i månaden och året. Plus att de har helt fantastiskt goda croissanter där, direkt från ugnen och ännu ugnsvarma (kanske inte i Jakobstad, men i Åbo!)

Tänkte nu dela med den här infon ttill alla Lidl skeptiska. Å till de som är skeptiska till att deras produkter skulle vara utländska så kan jag nog säga att det gäller nog andra butikers varor lika mycket! Mjölken, grönsakerna å köttet får du i alla fall finländskt!

2 kommentarer:

  1. Ja ha också på senaste tiden fått upp ögonen för Lidl! Men ja tycker bara att he e spännand att di har utländska varor, kul att prov på nåt nytt! O visst sparar man, det är ju ett stort pluss!

    Fast ja far ändå nästan bara till Prisma, men de e bara av gammal vana, far dit utan att ens tänk på nåt annat alternativ oftast.. :p

    SvaraRadera
  2. Joo, he e ju va som känns bekvämt. Jag bor ju själv granne med LIDL så he passar ju så perfekt. Speciellt om man vill ha nybaka bröd till morgonmåle ;)

    SvaraRadera