måndag 8 april 2013

bättre hit än dit

Idag har jag varit på graduseminarie å funderat på kommande år. Med tanke på att det blir det sista i akademiska bänken känns det som man verkligen måste fundera långt efter vad man vill ännu lära sig, vilka kurser man ännu borde ta för att vara så pass förberedd som attraktiv på arbetsmarknaden. Känns som man är 18 igen och funderar vilka ämnen man ska skriva i studenten eller 16 och funderar var man ska studera eller vilka kurser läsa i gymnasiet. I efterhand kan man ju konstatera att de valen betydde allt och ingenting. Jag skulle kunna vara på samma ställe var jag är idag, men samtidigt tror jag att varje val styr mig mer i någon riktning än i en annan.

Fick skatteåterbäringsinfon idag. Trodde jag skulle ha måsta betala, men nej jag får några penni tillbaka. Tack o lov för det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar