söndag 7 april 2013

söndagsgöras

Det snöar i Åbo sådär riktigt mycket. Takatalvi nu igen förstås, vad annars ska man vänta sig. Igår gick man i huppare i solen på Åbo torg, idag slänger man igen vinterjackan på. Men jag är på riktigt gott, myssöndagshumör trots det. Jag ser på tv-serier, kockar, läser böcker och har till och med hunnit städa så att lägenheten inte ser ut som ett bombnedslag när kämppisen kanske kommer hem.

De här fantastiska äggröre muffinsen gjorde jag till frukost: scrambled-egg-muffins

Funderar om jag skulle gå till Roberts Coffe på någon riktig god kaffedryck. Fast sedan förkylningen kom har jag haft riktigt svårt att få ner annat än saft och soppa. Det är lite jobbigt, fast samtidigt mår nog magen bättre av en lite mer lättsmältad kost. Fick härliga restpiroger från arbetet igår som jag i alla fall ska mumsa på med lunchsoppan. Nåja, nu ska ja sätta på lite lätt söndagssmink, trotsa snön och gå på lite shopping i stan. Ett besök till bibban blir det också. Livet är underbart när man är frisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar