onsdag 17 april 2013

Good to be back on track

Nu har min älskling fixat min dator (installerade windows på nytt och rensade gammalt skräp) så att nätet funkar och datorn är snabbare än nånsin, så nu kan jag blogga igen, wohoo! Vad skulle jag göra utan honom? Troligen leva utan nät och ändå betala för det i 2 år eftersom jag har kontrakt.

 Måste dock säga att det inte är helt fel med ett datorfritt/nätfritt hushåll emellanåt. Det blev plötsligt en massa tid till annat man inte brukar göra så ofta, som att dricka eftermiddagskaffe och diskutera eller se på tv/film tillsammans. När vi har våra egna datorer är vi så fasta bakom dem och ser på det vi vill efter vårt aktuella behov.

I helg hade jag då besök av Emmi och det var riktigt roligt och uppfriskande och en härlig paus från studierna, även om vi hade otur med vädret. Vi hann dock dansa, bekanta oss med Åbo nattliv, äta och shoppa gott.

När Emmi var här diskuterade vi bl.a. vad våra nästa mål är i idrottsväg och jag hade då inget. Nå nu har jag. Tydligen vill de på arbetet att vi ska springa Paavo Nurmi loppet på 10km så vi kan göra reklam för föreningen. Inte mig emot! Så i juni så ska det springas och jag planerar göra det med stoltheten i behåll, även om det inte är någon halvmara som jag helre kör.


Med Emmi var vi på mitt favoritpizzeria Pub Niska (ni vet den som den där Mikael, Ålandskockan i Strömsö har kommit med konceptet till) och åt pizzan med hans efternamn som jag förstås inte kommer på. Bernaisesås och lamm hade den i alla fall på och den var så mumsmums så ni vet int. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar