torsdag 16 maj 2013

det börjar verka sommar bannemej

Fult ord det där "bannemej", men de förstärkte min mening: Plötsligt är det sommar i stan! Min balkongtermometer visar 20 grader i skuggan och på vår innergård låg jag och "rillade" (=stekte) med 5 andra som förhoppningsvis bor i vårt höghus. Igår var vi med klassen på picknick vid ån, så man kan nog helt enkelt konstatera att sommaren är här... Men: jag har min sista tent imorron och jag kommer aldrig få riktigt riktigt sommarlov nu när det är gradutider. Men det gör inget, tror jag kan njuta av sommaren ändå.

I helg blir det mycket program också; imorron överraskningsfest och the-office-final-fest, på lördag jobb och på söndag kalas. Så låt värmen komma bara! Kan dock bli lite äckligt på jobbet i den heta bussen, men får väl ta oss ut i stället då. Ha en trevlig och förhoppningsvis lika solig helg gott folk! :)




Kan inte fatta att det är 3 år sen jossan och jag var till Alanya på en oförglömlig resa. Å nu reser hon igen (till Rhodos) men utan mig och allt är helt annorlunda men ändå sig likt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar