onsdag 1 maj 2013

fira.

Första maj bjöd på det bästa vädret man kan önska sig. Sol, blå himmel och skön vind. Traditionen till trots går jag inte till vårdberget varken idag eller igår. Eller, jag hamnade dock att gå genom den igår, men det var mest bara jobbigt. Jag håller på att bli gammal.

Men middagen blev riktigt lyckad igår, speciellt kycklingen. Å vi firade som man fira skall (med andra mänskor) så där drog jag bort några år från min ålder.  Så helt nöjd är ja med firandet i år, varken för mycket eller för lite.

Idag har jag däremot bestämt att ta det lugnt. Har haft nog med att hjälpa systern att flytta och så blir det jobb ikväll på feijan, så jag njuter av mina lediga timma hemma; läser tidning, ser på såpor och bakar bröd. Känns som söndag. Känns bra. Känns att sommaren är på väg. Äntligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar