torsdag 2 maj 2013

skryt o ödmjukhet

Har haft en riktigt bra dag idag. Är tillome lite stolt över mig själv. Får jag bryta mot jantelagen och dela med mig? Vara ödmjukt och sunt narsisstisk som "Damernas värld" kallade alternativet. Jag kör:

- har inlett dagen med att gå till biblioteket och pluggat i 1,5 h till årets sista tent --> duktig studerande
- har köpt en plantlåda vid lidl som jag ska föröka basilika och annat i --> ekologiskt tänkande
- har tränat på gym --> tänkt på hälsan, alltså möjligen minskat på framtida hälsokostnader för staten
- har ätit nyttigt och ätit noll procent kött --> tänkt både på hälsan och ekologiskt!
- har rensat vårt avlopp/vattenlås på toaletten --> gjort såväl min kämppis och mig själv en tjänst
- har även på kvällen läst på tent i 1 h --> duktig studerande som slipper extra kela stöd
- har spridit leenden och öppnat dörrar --> jaa, nu blev de väl lite överdrivet...

Men summa summarum, ibland får man skryta om sina goda verk. Å de behöver inte ha någon negativ klang för det, även om det tar emot att skriva ner det här. Jag övar. Kanske blir jag ombedd i att öva mig i ödmjukhet näst?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar