lördag 4 maj 2013

kräftfest

Igår stod jag hemma å städade när jag fick sån ångest. Ångest om hur tråkigt allt kändes. Är det här vad man ska göra en fredagskväll när man är i sina bästa år? Stå hemma och skura golv, alldeles ensam?? Nepp, det tycker inte jag heller.

Så jag gjorde något av de klokaste jag gjort på länge o satte på mig rött läppstift och begick på fest, närmare bestämt kräftfest, som ett gäng glada psykologer hade ordnad inom samma halvtimme som tanken kom. Det blev en sjukt rolig kväll som jag nog lever länge på o en lärdom för mig att jag behöver komma ut bland folk lite oftare.

Idag har jag börjat dagen med en 15 km länk och imorron kör vi upp på jobbresa till Jakobstad för att diskutera droger, tobak och alkohol med ungdomarna där. Synd så blir det dock bara ett tre dagars besök, men kul för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar