onsdag 8 maj 2013

say cheese

Har blivit lite skrivet den senaste tiden, eftersom jag varit i Jeppis och jobbat. 2 dagar på skola 1 och 1 dag på skola 2. Var en lärorik resa. Lärde mig om mina fördomar och om att det finns många som skulle behöva hjälp. På olika sätt och av olika mänskor. Jag hoppas jag hjälpte någon att göra något vettigt beslut under resan, som t.ex. att våga prata om saker till någon anförtrodd som är tabu i vårt lilla samhället, som missbruk, mental sjukdom och våld i hemmen.

Hann inte med mycket annat än jobb under de tre dagarna, men jag hann på obligatorisk glass på torget, kaffe på after eight samt träffa två stycken underbara syskonbarn, en syster med man, en kusinkompis, mor, far och faderns fantastiska föräldrar. Kan inte säga att det blev kvantitet, men kvalitet blev det i alla fall. Å nu har jag äntligen köpt mig en plättstekpanna från halpa-halli! ;)

Ps. Lite kuriosa om mitt kylskåp: jag har 6 stycken olika ostar (mozzarella, grädd, parmesan, bondost, getost, brie) i det utan orsak. Ibland samlar man på sig. Men ost är ju gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar