söndag 30 juni 2013

no pain no gain

Söndag. Benen värker, men det är lite skönt samtidigt. Jag har ingen röst (eller en anstränd kraxig häxröst, skulle nog V kalla det) och snoret rinner. Är i helsingfors och tycker lite synd om mig. Som tur har V fått ta hand om mig och lagat mat åt mig. Önskar bara förkylningen skulle gå över så jag kunde börja träna igen och känna mig piggare. Planerar nämligen vara effektiv i graduarbetet nästa vecka och kanske till och med skriva någon rad, bara för att känna hur det känns.

Jag känner mig lite mer hemma i Hesa den här gången. Men jag förundras lite över den här lägenhetens skick. Bara idag har en köksskåpsdörr ramlat ner och kylskåpshandtaget lossat. Känns ju inte så bra när vi är underhyresgäster, men de här skadorna kan jag inte tycka att vi orsakat, de har bara väntat på gå sönder. Trots att jag tränat är mitt ryck i kylskåpet inte så kraftfullt att kraften skulle ha sönder det om det inte vore skadat från förr.

Nu ska jag bara avsluta kvällens arbete och sen får jag krypa i mysdräkten och ha det mysigt. Ha en trevlig vecka alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar