onsdag 24 juli 2013

hallon å salmiak.

Jag gissar att de flesta ligger o solar idag eller är å strosar på jakobsdagar. Så var även jag för en tid sen, men efter att ha prövat så väl italienska läckerheter (ost, korv, pizza mm.) som solstolen med bok så har jag fått nog för en stund.

For därför via systern efter en cykel att cykla hem med. Väl där fann jag dock att buskarna kryllande med mängder av hallon. På mindre än en halvtimme hade jag alltså fyllt fyra kärl.

Sen cyklade jag hem med min fångst (via en kompis trappa som lär överraskas av en låda hallon), via ett loppis och köpte 10 tidningar för ynka euron.

Väl hemma tog jag hallonen och blandade dem med mandelmjölk, chiafrön, kokosflingor OCH SALMIAKsmaksättning, i hopp om att blandningen imorgon morgon är en ljuvlig chia salmiak-hallonpudding. Alltid lika intressant.

Ikväll blir det bastu och badas. Bad-ass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar