tisdag 9 juli 2013

sällskap

Vilken härlig kväll det har varit! Min dag började lite tråkigt med lite allmän tristress och lathet, trots att jag sovit 10 h. Men sen for jag på kaffe med Ruth o då blev de helt annat av dagen. Vi for på café Esplanad på esplanaden i hesa och satt och pratade i 4 h, samtidigt smuttande på glass och gigantiska bullar. Önskar varje kväll vore sån, borde nog börja få i gång den här vardagslyxen igen.

Har också insett att jag måste bli bättre på att ha mindre måsten. Det är ju sommar trots allt. Inte ska roliga, sköna saker bli måsten. Jag har bara en tendens att skapa mig sånt, tvinga mig, ta bort det roliga. Som finnarna gjort med svenskan när de kallar det pakko-ruotsi. Exakt så dum är jag också ibland när jag gör livets goda till pakkon/måsten och därmed tar bort det fantastiska med det. Vill ha mer spontanitet och glädje, tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar