söndag 11 augusti 2013

vecko-slut

Så var helgen än en gång så gott som slut. Gjorde mitt första besök i mitt liv till Sveaborg, fästningen en bit från centralaste hesa. Vi hade kanske inte så tur med vädret, men regnet började inte heller ösa. Bara att gå runt på ön tog oss nästan tre timmar, å då stannade vi bara för att dricka latte vid caféet vid lekmuseet. Verkligen fint var det och än en gång sörjde jag att kameran inte fungerar...

Jag har börjat göra alltmer promenad- och cykelturer i hesa. Jag har något som felas med min ena stortå så den börjar protestera så fort jag springer. Men att cykla och gå funkar bra. Å egentligen är det riktigt skönt som omväxling: man hinner ta sig tid och se sig runt, behöver inte fundera vart man ska gå eller cykla, bara att ta steget dit andan faller på. Jag stannar emellan och kollar något som jag inte märkt förut, ser jag ett trevligt café har jag möjlighet att ta en kaffe. Jag låter det ta tid och vara prestationslöst så gott det bara går. Jag försöker medvetet leva i nuet, ta in vad som händer kring mig med alla sinnen.


Annars så var vi o hörde Alicia Keys sjunga i fredags, men vi betalade oss inte in på området eftersom de inte fanns andra än henne vi kände behov av att höra på flowfestivalen. Nästa veckoslut kommer äntligen lite österbottningar hit. Jei! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar