måndag 12 augusti 2013

grubblerier i mörkret

Vaknade på rätt dåligt humör i morse. Kände mig nedtyngd. Kanske för att jag vaknade i natt och i nattens mörker försökte komma på lösningar på framtida "problem" som jag inte har möjlighet att kontrollera. Ni vet, man oroar sig och grubblar och i stället för att komma fram till något känns det bara mest hopplöst. Å även om jag liksom i detta fall insåg att jag inte kan kontrollera det, så försökte jag riktigt anstränga mig för att på något vis komma på hur jag ska kunna få mänskor att agera som jag vill, något man oftast faktist inte kan kontrollera! Så jag funderade om det vore lika bra att stiga upp för då blev jag hungrig. Men så kollade jag ut genom fönstret ock konstaterade att är det så här mörkt så kan ju inte klockan vara mer än 3, vilket betyder att jag inte kan börja ta moron och äta frukost redan nu. Å efter något som kändes som en timme eller så somnade jag trots allt.

Så denna måndag har inte börjat så hejsan. På grund av skitstarten har jag inte kommit igång med gradun. Men nu, efter en härlig promenad och ett gymbesök medan regnet faller ner och de låter mysigt av dropparna som träffar taket så känner jag mig redo.

3..2..1.. nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar