lördag 12 oktober 2013

allt det fula.

Jag ler lite när jag läser de senaste dagars blogginlägg. Det låter som om jag vore eller har varit väldigt lidande om man riktigt vill tolka det så. Till kännedom så är nog allt ändå väldigt bra, bloggen råkar bara vara mitt forum för olika känslor (negativa som positiva) för att få skriva och dela dem. Även om ett kanske lämpligare ställe för dessa vore en mer privat dagbok, känns det bra att få dela med andra dessa fula och inte så trevliga sidorna av livet. För en aspekt av mig vill att bloggar inte bara ska handla om det fina, prydliga, fungerande i ens liv. För hur många sådana bloggar finns det inte redan och vad de om de alla förmedlar ett överdrivet positivt "titta på mitt perfekta liv"? Mycket intressantare är det väl med det fula och jag kunde tänka mig att visa en ännu fulare och verkligare bild av mig själv i min blogg, men det skulle nog inte heller gynna någon.

Viktigaste är nog ändå balansen. Mitt liv är både fantastiskt underbart ibland och ibland fult, tråkigt och smärtsamt. Men för det mesta är det däremellan och det är lika ok. Det vill jag förmedla.

Så för att balansera veckans negativa saldo kommer ni få en bit av det härliga i livet just nu, som att min lördag har börjat bra med att jag skrattat högt när jag sett på "halv åtta hos mig"-maraton, varit på länk i det aldrig så höstvackra åbo, shoppat och ikväll blir det pizza och cremé brulé, varefter det blir debut på dansgolvet för i höst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar