fredag 11 oktober 2013

Nu tar vi helg!

Vilken vecka det varit! Får jag gråta mot din axel? Nää just det, din axel är inte ledig eller närvarande eller så har du helt enkelt inte lust  att bli blöt. Eller så kanske det helt enkelt är tänkt att jag inte ska gråta allt utan bara "dra upp snoro" och fortsätta.

Har funderat på normalt och onormalt, sjukt och friskt i mig själv och andra och blir inte riktigt klok på det heller. Har tänkt på mina försvar och mina rädslor och hur jag uttrycker mig. Hur andra ser mig eller inte ser. Det enda jag kan konstatera är att ju mer man vet desto mer förstår man att man inte vet. Å allt blir mer komplext och dunkelt och diffust.

Det som lämnar kvar hos mig denna fredagskväll förrän jag tar helg för att försöka få en paus från arbetet är det trösterika i att "onormalt" eller "sjukt" inte betyder omänslig, brännmärkt eller dålig, liksom frisk inte betyder symtomfri eller bra. Så enkelt, så svårt.


Ps. Jag har köpt årets första glögg.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar