fredag 25 oktober 2013

I feel good

Är tillbaka till Åland för att hälsa på honom jag tycker mest om. Solen skiner och värmer, lockar en ut. Började dagen med att ligga kvar under duntäcket och se på tv-serier, något som i all sin vardaglighet var en stor lyx för mig. De senaste veckorna har jag vaknat 6.30 och tvingat mig upp för att göra något konstruktivt, idag kändes inget mer konstruktivt än att ligga och njuta kvar i sängen.

 När solen började titta fram for jag på "upptäcktsjaktlöpning" kring Mariehamn, kan nog inte annat konstatera att det är väldigt vackert och mysigt på denna ö. Husen är omskötta för de mesta, såg en massa nybyggen med havsutsikt där jag bara kunde fantisera om att drömma. Fast under de två senaste dagarna har jag insett att Åland är snart en verklighet för mig. Som det ser ut nu kommer jag antagligen flytta hit för resten av 2014 åtminstone fr.o.m. mars/april och ha jobb då redan. Här. På stället dit jag allra mest önskade! Känns ganska fantastiskt också att få spendera sommaren här!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar