måndag 28 oktober 2013

vardag.

Efter en helt underbar helg på Åland känns vardagen mer smärtsam och jobbig än tidigare. Jag tycker egentligen om vardagen, men inte idag. Helgens flykt var så välbehövt, men nu är verkligheten skrämmande tillbaka med alla måsten, borden och krav. Å inte nog med det, allt känns väldigt svårt. Som om jag hamnar att börja från början igen, lära mig få igång energi, lära mig arbeta.

Men det är klart att man trots det lever länge på en så skön helg. Jag har bara svårt att acceptera idag, inte riktigt kommit tillbaka till rullorna. Min pappa säger så klokt om  vardagen som det är som bäst:"När det rullar på." Inte när det är fantastiskt underbart (det hör till helgen) utan när sakerna går smort och middagen serveras klockan 18.

Nä hööni, nu räcker det med dagens krav. Måste försöka få vardagen att rulla på och kanske med lite smak av helg. Å så tar vi och börjar med spinning på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar