söndag 15 december 2013

Lucka 15: Gör det bästa av det svåraste

Idag är då dagen före mitt livs sista och svåraste tent, som jag så ödmjukt valt att kalla den. Jag vet att jag inte kan allt men jag vet också att med tanke på höstens omständigheter har jag också gjort allt för att klara mig så bra som möjligt i tenten. Motivationsbrist, trötthet, brist på kunskap...allt det är naturligt. Det är vad du gör av tiden och omständigheterna som du har möjlighet att påverka som är det avgörande.

Jag tänker hur vi inte kan få allt vi vill ha i livet. Jag tänker hur mycket viktigare det är att glädjas över det vi har, det jag har. Nej, jag är inget geni, inget proffs, ingen undermänniska eller speciellt begåvad heller, men jag gör det jag kan och det är att försöka. Jag försöker alltid göra mitt bästa. Helhjärtat eller så helhjärtat halvhjärtat. Jag är här, jag är beredd, jag kör. I efterhand kan jag endast fundera vad jag kunde göra bättre nästa gång, men jag vet att jag gjort det bästa av idag. Av den jag är idag.

Det enda jag kan är att vara jag. Å det räcker. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar