tisdag 31 december 2013

Nyårsafton och löften

Ikväll ska vi fira nyårsafton på tumis i Åland, V och jag. Blir en trerättersmiddag med tre nya rätter för oss, varav den ena är hummer. Det ska bakas bröd och göras fint, för så ska ett nytt år börja.

Jag tänkte inte ge mig det vanliga löftet om ett hälsosammare år. För kbt-inriktad som jag är för tillfället så är det ju inte ett så värst konkret mål, o konkrethet och realism är viktiga komponenter i måluppgörning. Nej, mina löften för året 2014 är följande:

1. springa (minst) 5 km om dagen.
2. praktisera, skriva klar min gradu och ta ut mina psykologpapper, dvs. bli psykolog.

Nånting mer? Nej, inte då det gäller konkreta mål. Däremot önskar jag mig själv och mina nära lycka, hälsa, harmoni, kärlek och energi i år. För det verkar det aldrig finnas för mycket av, men man kan ju alltid önska.

Ps. det där om att springa 5 km är inte ambitiöst på kortsikt, men nog på längden. Så om ni vill kan ni följa med på min andra blogg.

Gott Nytt år 2014!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar