måndag 13 januari 2014

Favoritfrukost version 1.

Som så många andra har även jag fullständigt förälskat mig i avocado. Hälsosamt fett och fantastisk smak. Har man kört avocado en tid märker man när man får en perfekt avocado; den är mogen och mjukt krämig, men inte så att den hunnit börja svartna. Genom internets magiska värld har jag lärt mig att en avocado är mogen när "pluppen" på ändan lätt faller av. Oftast räcker det nog att känna, jämför bara med de ätmogna i affären. Jag föredrar själv att låta mina avocadon mogna hemma.



Att jag nu håller föredrag om avocado beror på att jag just avnjöt en perfekt avocado på ett av mina favoritsätt; på bröd med grovsalt, svartpeppar, chili flingor och soltorkad avocado.



 Om du inte testat det än har du en smakupplevelse framför dig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar