torsdag 9 januari 2014

Tre tips

Idag har jag varit helt duktig, när det gäller träning.. När det gäller studier inte så duktig, men sånt händer. Kanske behöver jag lära mig att vara mindre duktig, nu om nånsin.

Har dock 3 fina tips för ett hälsosammare och sparsammare år till mina fina läsare:  

1. Gymma gratis. Var på kvällen blev det Body timme på Tutolas gym. Här bör göras reklam eftersom stället har gratistimmar där ännu imorgon! Så pass på Åbo-bor! 

2. Köp mungbönor! Nyttigt, billigt, enkelt. 24g protein på 100g. Förutom koka kan du som jag testa mungböne-groddning. Misslyckades 3ggr med det i sommar men kanske det går bättre nu. Har också kokat och fryst ner en del så man inte behöver ha dem över natten i vatten före användning, utan det räcker att bara ta fram så mycket man vill ha. 

3. Köp apelsiner på Lidl! 2kg för 1,49. Billigt, gott och nyttigt! Allt som Heidi tycker om i ett å samma koncept.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar