måndag 10 februari 2014

Ljus å mörker

Måndag morgon. Som tur tycker jag om måndagar, har alltid gjort. Ett arv från hemmet, min mor e likadan. En chans att börja om, efter helgens nytändning.

Men jag tycker inte om förkylningen jag känner i min kropp. Trycket mot huvudet, tröttheten i ögonen, de svidande sväljningarna, den halvt stockade näsan. Har ju stora planer för veckan som jag inte vill vila ifrån! 

Men ett ljus till i förkylningsmörkret är definitivt serien "My Mad Fat Diary" som går att se via yle arena. En träffsäker monolog, en hög igenkänningsfaktor beträffande tonårstidens osäkerhet och ett fint exempel på relationen mellan terapeut o klient. Tillbakablicken till 1996 gör saken bara bättre. Se den!


Ps. Den har fått 8,7 på IMDB. Så det är inte bara jag som har konstig smak.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar