måndag 24 februari 2014

Skillnaden mellan vill och måste, ebb å flod

Ursäkta nu de senaste blogginläggens substansmässiga torka. Inspirationen att skriva av sig och dela med sig av livet och dess innehåll kommer å går som tidvatten, å just nu är det ebb. Men håll ut, det tar sig...

Även om bloggandet varit fattigt har livet den senaste tiden varit nog så rikt. Helgen var skön och avkopplande, å jag märker hur det påverkar min studiemotivation positivt när jag arbetar/studerar kravlöst och får vila ordentligt däremellan. 

Som ni har märkt av tidigare inlägg har maten varit en viktig krydda i vardagen och jag tycker det får vara så. Ibland har jag haft perioder då jag tycker livet kretsar kring mat- och träning och undrat om något är fel på mig för att det gjort det. Men med tiden så har jag insett att eftersom matlagning, hälsa och träning är det jag njuter av och mår bra av, så tillåter jag dem bli del av min livsstil. Det är ju skillnad på att göra något av glädje och tvång! Å för mig handlar det 99% av gångerna om glädje, om något jag vill göra! Jag får helt enkelt kalla det min passion. 

Så, med denna lilla klargörande faktaruta delar jag med mig min senaste skapelse: stekt halloumi, citrondijonmarinerade äpplen och päron på salladsbädd, toppade med nötter. Perfekt efter-träningsmat :)

Inspirationen hämtades härifrån: http://www.bbcgoodfood.com/recipes/5539/warm-halloumi-with-radish-apple-and-pecan-salad-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar